אחיזת עיניים? האוצר העלה מחירים ובישר על 'הנחה' במזון

מסתבר שבכדי להציג את המחירים ''החדשים'' לאחר ההנחה, משרד האוצר נקב במחירים גבוהים ולא ריאלים, וכך לאחר ''הנחה" חוזרים המוצרים למחירם המקורי
דוד לזר No Comments on אחיזת עיניים? האוצר העלה מחירים ובישר על 'הנחה' במזון

משרד האוצר הודיע לאחרונה חגיגית כי מחירי המזון ירדו בעשרות אחוזים לקראת חג הפסח • אלא שמבדיקה עולה כי במחירון האוצר עודכנו מחירים גבוהים מהרגיל בכדי שיהיה מצג לפיו המחירים הנורמטיביים הם לאחר ה"הנחה" מצד האוצר

שר האוצר, משה כחלון
מסתבר שבכדי להציג את המחירים ''החדשים'' לאחר ההנחה, משרד האוצר נקב במחירים גבוהים ולא ריאלים, וכך לאחר ''הנחה" חוזרים המוצרים למחירם המקורי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסוף השבוע האחרון הופתעו אזרחי ישראל לשמוע כי לקראת חג הפסח, מחירי מוצרי המזון בחנויות ירדו משמעותית, זאת כחלק ממהלך אשר מקדם שר האוצר משה כחלון שהודיע כי ההנחה במוצרי המזון הושגה לאחר מו"מ עם רשתות השיווק.

אלא שבדיקה שערכו ב'גלובס' מעלה נתונים קומיים. מסתבר שבכדי להציג את המחירים "החדשים" לאחר ההנחה, משרד האוצר נקב במחירים גבוהים ולא ריאלים, וכך לאחר "הנחה" חוזרים המוצרים למחירם המקורי.

לדוגמא, על פי משרד האוצר, שמן זית שנמכר ב45 שקלים, ימכר מעתה בכ-28 שקלים. אלא שמחיר שמן הזית אינו היה כפי שציינו באוצר. על פי הנתונים, מחיר שמן הזית עומד ועמד על סכום הנע בין 24 שקלים ל-40 שקלים, בחלק מהמקרים יותר זול מ"ההנחה" שהעניק האוצר.

גם באפונה ההתנהלות דומה. מחירה בשוק הוא 6-9 שקלים, ובמשרד האוצר טענו כי מחירה הוא 12-19, ולאחר "ההנחה", מחירה יעמוד עד 7-12 שקלים. התנהלות זו חוזרת על עצמה גם במוצרים אחרים כפירות וירקות ועוד.

כך או כך, מלבד הביקורת על האוצר מצד בעלי מרכולים הטוענים כי מדובר בצעד פופוליסטי, "ההנחה" בסל הקניות לא צפויה להשפיע במידה רבה על הצרכנים מאחר ומדובר ברשימת קניות בסיסית.



0 תגובות